وزیر امور خارجه ترکیه: اسرائیل می خواهد ایران را به جنگ بکشاند

به گزارش سی ان ان ترک، هاکان فیدان که در نشست مشترک خبری با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان سخن می گفت تاکید کرد، نتانیاهو دائما در حال گشودن جبهه های جدید در منطقه است و تلاش می کند ایران را به این جنگ بکشاند.

فیدان همچنین با اشاره برگزاری نشست وزرای خارجه سازوکار همکاری های قفقاز جنوبی گفت: جلسات بسیار سازنده ای در رابطه با آینده قفقاز جنوبی برگزار کردیم و می خواهیم همکاری خود را در قفقاز جنوبی با درک مالکیت منطقه ای بیشتر توسعه دهیم. همچنین مایلم بار دیگر از برادر عزیزم عراقچی و سایر همکارانش به خاطر مشارکتشان تشکر کنم.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد ما از پیام های مثبت دولت تازه تاسیس ایران در راستای همکاری های دوجانبه و منطقه ای استقبال می کنیم و همچنین در این دیدگاه ایران که روابط خود با همسایگان را در اولویت قرار می دهد، شریک هستیم. ترکیه و ایران دو تمدن باستانی منطقه هستند و هدف اصلی ما کمک به صلح، رفاه و ثبات منطقه است.

فیدان افزود امروز این فرصت را داشتم تا به تفصیل در مورد گام ها و اهدافی که در روابط دوجانبه خود خواهیم برداشت با همکار محترمم گفتگو کنم، ما تصمیم گرفتیم شورای همکاری در سطح عالی را که در سال 2014 تأسیس کردیم، مؤثرتر کنیم.

نوشته های مشابه

گفتگوی خصوصی عراقچی و هاکان فیدان در استانبول (فیلم)

19 اکتبر 2024

اردوغان:ترکیه از هر اقدامی که منجربه توقف تجاوزات اسرائیل شود حمایت می کند ( فلیم)

18 اکتبر 2024

درآمدزایی با تولید محتوای ویدویی

کلیک کن!

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد افزایش رفاه مردم با انجام تجارت بیشتر بین کشورهایمان امکان پذیر است و ما به عنوان ترکیه آماده ایم اراده سیاسی لازم را برای این امر نشان دهیم.


وزیر امور خارجه ترکیه: اسرائیل می خواهد ایران را به جنگ بکشاند

بیشتر بخوانید